середа, 2 грудня 2015 р.

Робота з веб квестом

Опрацьовуючи матеріал щодо сучасних видів освітніх Інтернет-технологій знайшла статтю Дикої Світлани Михайлівни, вчителя англійської мови, в якій було дуже просто пояснено як саме можна створити і використати в своїй роботі одну з популярних видів Інтернет-технологій - веб-квест. Ознайомившись із матеріалом, вирішила спробувати створити його українською мовою, а лише потім  англійською.
Поняття WebQuest походить з англійської мови. Web [web] - веб, всесвітня мережа, quest [kwest] – пошук. В сучасній педагогіці веб-квест розглядається як проблемне завдання з елементами рольової гри. Це – свого роду міні-проект, значна частина матеріалу для якого береться з Інтернету.
“A WebQuest is an inquiry-oriented activity in which some or all of the information that learners interact with comes from resources on the internet”, - стверджує Берні Додж. Саме він разом зі своїм колегою Томасом Марч, будучи викладачами університету Сан-Дієго (США), у 1995 році представив цю технологію міжнародній педагогічній спільноті. А сьогодні вчителі іноземних мов всього світу широко використовують цю інноваційну технологію як один із засобів ефективного навчання мови з використанням ресурсів Інтернету. Веб-квесты в обучении языку
Варто відмітити, що веб-квест як освітня технологія спирається на такий підхід до навчання, в процесі якого відбувається створення нового. У ході роботи над веб-квестом учитель створює умови для самостійної розумової та творчої діяльності старшокласників і підтримує їх ініціативу. Він є консультантом, організатором і координатором проблемно-орієнтованої, дослідницької, навчально-пізнавальної діяльності учнів. У свою чергу, учні стають рівноправними «співучасниками процесу навчання», поділяючи зі своїм учителем відповідальність за його процес і результати.
Як правило, веб-квест можна поділити на чотири основні елементі (кроки):
• 1-ий крок – Вступ (Introduction).
Етап «Вступ» зазвичай використовується для ознайомлення із загальною темою веб-квесту. Він включає надання вступної інформації і часто вводить ключову лексику та поняття, які будуть потрібні учням, щоб зрозуміти як виконувати наведені завдання.
• 2-й крок – Завдання (Task).
На цьому етапі чітко пояснюється, що повинні робити учні, працюючи з веб-квестом. Запропоновані вчителем завдання повинні бути добре вмотивованими, дійсно цікавими для них та побудованими на реальних ситуаціях. Як правило, в цьому етапі найактивніше приймають участь учні, які люблять розігрувати рольові ігри.
• 3-ій крок – Процес (Process).
Це - поетапний опис ходу роботи, розподіл ролей та обов’язків кожного учасника веб-квесту, посилання на Інтернет-ресурси, кінцевий продукт. На цьому етапі вчитель роз’яснює, як саме учні будуть виконувати завдання (порядок виконання та сортування інформації). 

У веб-квесті, основаному на мовному матеріалі, на цьому етапі можна вводити чи повторно використовувати англійську лексику та граматику. Крок «Процес» матиме один, або декілька «продуктів» (learning outcomes), які учні повинні подати в його кінці. Ці «продукти» часто формують основу наступного етапу.


• 4-ий крок – Оцінювання (Evaluation).
На цьому етапі учні можуть займатися самооцінюванням, порівнюючи і протиставляючи те, що виконали з іншими учнями, та аналізуючи те, що вивчили чи чого досягли власними зусиллями. Тут також проводиться оцінювання вчителем, підводиться підсумок і заохочується рефлексія та подальше дослідження проблеми.
Берні Додж визначив два види веб-квестів:
1. Короткострокові веб-квести
Наприкінці такого веб-квесту учень стикнеться зі значною кількістю нової інформації, котру розумітиме. Короткостроковий веб-квест матиме за мету набуття елементарних знань з певної теми. Він може охоплювати період близько кількох занять, протягом якого учні переглядатимуть вибрані сайти для того, щоб знайти потрібну інформацію, і використовуватимуть її у класі для досягнення поставлених навчальних цілей.
2. Довгострокові веб-квести
Після завершення такого веб-квесту учень грунтовно проаналізує отриману інформацію, продемонструє розуміння матеріалу, самостійно створюючи та ускладнюючи завдання для роботи над темою. В цьому полягає основна відмінність між короткостроковими та довгостроковими веб-квестами – у другому випадку учні повинні змінити інформацію, що одержали, перетворюючи її в новий продукт: доповідь, презентацію, інтерв’ю чи дослідження. Довгострокові веб-квести можуть тривати кілька тижнів або й навіть навчальний семестр.
У цілому, структура будь-яких веб-квестів повинна сприйматися як основна директива, і тому потрібно проектувати їх так, щоб вони відповідали потребам і навчальним цілям, які ви ставите перед собою та учнями на уроці.
Отже, веб-квест – це новий формат уроку або позаурочної діяльності з орієнтацією на розвиток пізнавальної, дослідницької роботи учнів, на якому основна частина інформації добувається через ресурси Інтернет. Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не тільки добирають і упорядковують інформацію, отриману з Інтернету, але й скеровують свою діяльність на поставлені перед ними завдання.
Спробувавши такий вид роботи на практиці можу стверджувати, що робота учнів в такому варіанті проектної діяльності, як веб-квест, дає можливість урізноманітнити навчальний процес, зробити його біль живим і цікавим та підвищити його ефективність.
Пропоную ознайомитись з матеріалами веб-квесту на тему «My family», який протягом вересня-жовтня 2015 року проводився в 3 класi нашої школи. Учні переглядали інформацію та завдання з батьками і потім спільними зусиллями результати роботи були поміщенні  на сторінці. 

Немає коментарів:

Звіт Тижня англійської мови 2024